Rabu, 15 Ogos 2012

supplement SHAKLEE untuk aku n Fatihah....

Assalamualaikum...

1st en3 aku panjatkan kesyukuran ke hadrat Illahi kerana diberikan kekuatan
untuk menghadapi bulan Ramdahn selama 26 hari dengan penuh kerahmatan...
Syukur kepadamu YA ALLAH kerana aku masih berpuasa penuh selama 26 hari..
Tahun lepas msa aku pregnant pun aku x puasa penuh sebab aku demam + dengan alahan...

Lagi 4 hari nk menyambut hari lebaran... tak sabar rasenye nak beraya dgn keluarga kecilku..
beraya dgn comelku fatihah yang kini berusia 7 bulan.. Pertama kalinya aku beraya sebagai seorang MAMA..... pastinya raya ni aku ada 2 handbag kiri & kanan....

Selama sebulan berpuasa aku tak mengalami sebarang masalah pd diri aku dan juga pada hasil
'tenusu' aku... hehehehee.... hasil susu aku untuk comelku Fatihah... syukur sebab masih diberikan rezeki susu untuk comelku... ade org yang DF baby diaorg akn rase letih coz badan kita terhidratla kan... zat2 kite da bagi kat anak... aku rela semua tu demi comelku.. tp dalam islam sekiranya trdapat sintom2 yg boleh memudaratkan badan ibu ketika menyusukan anak,perlulah segera berbuka... yela takut nanti ibunya plak yg terkulai... camner nak jaga anakkan???

aku sebenarnya nk citer pasal supplement yang aku amalkan dr bulan 5 smpailah skrg... aku dpt tau supplement ni pn dr FB seorang akak ni... NORHANITA... so aku riki2 la psl supplement untuk menambahkan susu badan... ada rupenyer tau... aku pn tanya dgn mendalam psl produk tu... 1stly aku tanya HALAL x kak? HALAL dik... huh.. lega coz HALAL & itula yang paling peting...
2ndly tanye lagi... Ade kelulusan KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia) x kak? Ader dik...
yela aku ni keje kat KKM so tu aku kena tanyelah kan.... alhamdulillah HALAL n de kelulusan KKM... so, aku riki2 n aku pun acceptla suggestion dr akk tu...

aku hamek masa tu cume 4 supplement jer... adoi banyaknyer.... nak tau x ape supplement aku tu...??? ni aku attachkan bg korang nengok eh... ne tau korang da tengok n korang nk beli gaks... leh beli ngan aku jer.... senang... heheheheeee.....



ALFALFA COMPLEX

B- COMPLEX

VITA-C

VITA-LEA

ESP

 haaaaa banyakkan??? rase@ korang larat x nk amik semua ni??? memula aku mcm x larat nk mkn semua tu.. tp bila da amik ari2 rase da biase dah... alhamdulillah susu aku untuk comelku sentiasa ade...

ni aku nk citer pengalaman aku amik supplement ni... aku suke nk berkongsi dgn sape2 jer...
dulu msa fatihah baby susu aku cikit + cair... sebenarnye xde isitlah susu cair pun... kalo aku pump pn cume dpt dlm 1 oz jer tau... fatihah pulak kuat menyusu masa baby... kesian tgk die menangis kelaparan, aku bagilah susu ANMUM... dalam hati sedih coz x bg exclusive BF utk baby aku...
sampaila umur fatihah 4 bulan mcm tu je keadaannyer.... lepas aku amik supplement SHAKLEE ni 2 minggu berturut2 alhamdulillah kalo aku pump dpat 5 oz tau... tu sekali pump dlm masa 15 minit... kat opis mula2 aku just pump sekali jerk waktu lunch... bla ptg mulala da keras mcm batu breast aku.. so amik keputusan aku pump setiap 4 jam..

kat opis aku pump
                         
                  kol 9 pagi    = dapat 4 oz
                  kol 1 tghari = dapat 5 oz
        
aku balik kol 5pm... nk pump kat kete mmg x dapatla coz aku drive... safety first wokey...
balik jer aku df fatihah.. msa tu breast mmg da keras kematu mcm batu... tu yang fatihah df trus tertido kekenyangan....

best erk dpt pump byk susu??? setiap ari aku bagi kat 'ibu' fatihah 2 botol coz fatihah skrg da kurang menyusu sejak da pandai makan...

lagi 1 bukan saje susu byk.. susu akan semakin pekat + lazat.. ceh aku rasa ker????
tp aku dpt agak yg susu aku ni semakin lemak tau... pernah sekali aku baru lps pump n aku letak jap kt meja aku untuk maintankan suhu sblm msuk dlm freeze... sekali tgk banyak semut da kat tepi2 storage bottle aku... harus manis susu aku tuuu...

panjang plak en3 aku ni... aku nk bagi pengalaman aku ni kat ibu2 yang menyusukan anak diaorg2 n mempunyai masalah susu cikit mcm aku dulu...

sesungguhnya nikmat ALLAH amat besar.. aku dpt rase kenikmatan menyusukan anakku sendiri...
aku bersyukur kepadamu YA ALLAH.... aku amat bersyukur...

p/s : untuk yang ingin mencuba blh jgk call aku @ sms @ email aku jerk psl supplement ni...
       berikan yang terbaik untuk zuriat kite....

2 ulasan:

  1. aty pon memang amik supplement shaklee ni..memuler try trial set..ok then terus beli full set..perrgghh...ratus2 gak...memang kalau makan alfalfa kene minum banyak air..tau tu..tapi tu ar..biler bulan2 pose ni kan..selame air 3-4 liter dehari dah jadi kedaung..huhu..hope lepas pose ni semua kembali ok macam sebelum2 ni.. dapat 20-25oz sehari kat opis..aminnn dan insyaallah...:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. mmg beratus2 abes tp demi anak kite wat semua tu erk?? insyaAllah puasa lg 2 ari jerk.. pasni da blh maintan susu aty mcm biase yer... iza pn sedang sedaya upaya utk kumpul stok... InsyaAllah.. aminnn.... hope aty jgn putus asa k..

      Padam